Загальновідомо, що виховання – складний і багатогранний процес. На виховання особистості впливають родина, оточення, школа. За сучасний умов провідну роль у цьому відіграє школа, класний колектив, педагоги. Мудрий педагог організує виховну роботу в учнівському колективі так, щоб спрямувати розвиток дитини на формування духовно – моральних якостей, допомогти їй повірити у свої можливості, у свою винятковість та неповторність з тим, аби формувалася цілеспрямована, високоорганізована , висококультурна особистість, спроможна реалізувати свій інтелектуальний потенціал, творчі здібності в умовах сучасного суспільства. В основу виховання особистості в Золочівській ЗОШ І-ІІІ ступенів №3 покладено особистісно - орієнтований підхід, в основі якого лежать технології психолого – педагогічного проектування, які передбачають активне залучення учня до виховного процесу на засадах співпраці, діалогу, партнерства, високої вимогливості, глибокої поваги і розуміння. Учнівське самоврядуванняне є формальним органом шкільного життя. Це можливість навчитися жити і працювати за законами демократичного суспільства. Діяльність шкільної ради самоврядування різноманітна і насичена. У центрі уваги – різноманітні заходи: · навчання лідерів, · шефство над учнями початкових класів; · благодійні ярмарки; · предметні тижні; · дні учнівського самоврядування; · акції «Я – господар своєї школи», «Живи, книго!»; · спортивні змагання, турніри; · виховні години; · анкетування; · загальношкільні лінійки; · чергування у школі;· свята, конкурси, ігротеки. РЕАЛІЗАЦІЯ ЦІЛЬОВОГО ПРОЕКТУ УЧНІВСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ « ПРОМЕТЕЙ» МЕТА ПРОЕКТУ: створення і впровадження у практику роботи школи ефективної моделі учнівського самоврядування ЗАВДАННЯ * організація колективного пошуку оптимальної структури учнівського самоврядування школи, яка б відповідала потребам сьогодення; * розробка механізму залучення учнівської молоді до активної участі в учнівського самоврядуванні; * визначення сучасного змісту, форм та методів роботи органів учнівського самоврядування; * ініціювання та реалізація соціально значущих проектів, програм, акцій; * реалізація програми навчання лідерів; ЗОСЕРЕДЖЕННЯ ЗУСИЛЬ ПЕДАГОГІЧНОГО КОЛЕКТИВУ ТА РАДИ ЛІДЕРІВ УЧНІВСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ НА: * моделі учнівського самоврядування, спрямованій на розвиток в учнівської молоді лідерського потенціалу, громадянської активності: * визначенні соціально-педагогічних можливостей позаурочної діяльності школи для впровадження ефективної моделі учнівського самоврядування; * впровадженні перспективних технологій навчання молодіжних лідерів; * освоєнні нових підходів з проблеми самоврядування. Організаційно-методичне супроводження проекту в школі здійснює РАДА КООРДИНАТОРІВ ПРОЕКТУ У СКЛАДІ Директора школи - Любинецького Василя Васильовича Заступника з НВР - Соляр Наталії Володимирівни Педагога – організатора – Лисенко Олени Михайлівни Класних керівників - Павлюк Галини Олексіївни Мельник Ірини Данилівни Єгерєвої Лариси Олександрівни Мерещак Ганни Іванівни ФУНКЦІЇ РАДИ КООРДИНАТОРІВ * інтегративно – координаційна, яка полягає в об’єднанні та координації зусиль всіх структур школи; * навчально-методична, зміст якої полягає у забезпеченні методичним інструментарієм, навчальними програмами; в організації навчання педагогів і лідерів учнівського самоврядування; * дослідницька, яка реалізується через здійснення широкого спектру досліджень, моніторингу стану та динаміки розвитку учнівського самоврядування творчих об’єднаннях; * інформаційно-рекламна, завданнями якої є створення інформаційного позитивного іміджу дитячої організації, рекламування діяльності органів учнівського самоврядування. ОЧІКУВАНІ КІНЦЕВІ РЕЗУЛЬТАТИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОЕКТУ * усвідомлення учнівською молоддю важливості участі у розв’язанні актуальних проблем на рівні школи, району; * розвиток громадянської ініціативи та громадянської відповідальності учнівської молоді; набуття соціальної дії через участь у реалізації соціальних проектів; * оволодіння вихованцями знаннями, вміннями, навичками, технологіями формування та розвитку життєвої компетентності; * залучення молоді дог безпосередньої участі у формуванні та реалізації програм, що стосуються суспільства взагалі й молоді зокрема; * розвиток різноманітних форм учнівського самоврядування; розробка механізмів залучення молоді до активної участі в самоврядуванні. ПОЛОЖЕННЯ ПРО САМОВРЯДУВАННЯ УЧНІВ І. Загальні положення. 1.1 Учнівське самоврядування – добровільна дитяча громадська позапартійна організація сприяння вдосконаленню навчально-виховного процесу, охорони здоров’я, культурного та фізичного виховання, згуртованості колективу школи, формування у всіх учнів свідомого та відповідального ставлення до своїх прав та обов’язків. 1.2 Учнівське самоврядування у своїй діяльності керується Конституцією України, Конвенцією ООН про права дитини, іншими нормативно - правовими документами та цим Положенням. 1.3 Учнівське самоврядування організовується з учнів школи. 1.4 Для координації роботи учнівського самоврядування за власним бажанням призначаються консультанти з числа адміністративно-педагогічного персоналу, які консультують учнів відповідно роботи окремих напрямків. МЕТА І ЗАВДАННЯ 2.1 Метою організації самоврядування є розвиток соціальної та організаторської активності учнівської молоді шляхом залучення до дієвої участі в демократичному управлінні. 2.2 Головною метою є: * захист прав та інтересів своїх членів; * інтеграція зусиль для добрих і корисних справ; * розробка і втілення проектів, спрямованих на поліпшення навчально-виховного процесу в школі; 2.3 Завдання: * формування навичок самоврядування, соціальної активності й соціальної відповідальності в процесі практичної, громадської діяльності учнівської молоді; * формування суспільно-громадського досвіду особистості, розвиток, стимулювання, реалізація її творчого потенціалу; * формування життєвої компетентності та стимулювання життєвого успіху старшокласників; * розвиток творчих рис характеру, а саме6 цілеспрямованості, ініціативності, вимогливості, наполегливості, толерантності, винахідливості, оригінальності, готовності до виправданого ризику; * залучення учнів до участі у вирішенні трудових, соціально-політичних, моральних потреб суспільства; * об’єднання старшокласників для добрих, корисних, цікавих справ, розвиток їхніх творчих здібностей; * розвиток світогляду старшокласників для подальшого формування цивілізаційної компетентності. ПОЛОЖЕННЯ ПРО УЧНІВСЬКЕ САМОВРЯДУВАННЯ «ЮНІСТЬ» 1. Загальні положення. 1.1 Парламент учнівського врядування школи є виконавчим органом учнівського врядування. Він покликаний активно сприяти згуртованості колективу школи, формуванню всіх учнів свідомого та відповідального відношення до своїх справ та обовязків,які зазначені у Статуті школи, у Єдиних вимогах до учнів і Положенні про центри врядування. 1.2 Парламент складається із заступників органів врядування класних колективів - активних, дисциплінованих учнів 5-11 класів та Голови шкільного товариства «Юність» 1.3 Парламент обирається на загально шкільних зборах, які проводяться раз на рік. 2. Завдання і зміст роботи парламенту. 2.1 Основні завдання парламенту - сприяти педагогічному колективу школи у подальшому розвитку у дітей життєвої активної позиції. У вихованні національної свідомості, у створенні необхідних комфортних умов для розвитку в учнів їх здібностей та творчої ініціативи, їх самореалізації у пізнавальній та навчальній діяльності. 2.2 Парламент школи організує роботу системи учнівського врядування школи. 2.3 Парламент бере участь у створенні комісій врядування. 2.4 Парламент бере участь у реорганізації, злитті або скасуванні комісій врядування. 2.5 Парламент підбиває підсумки роботи комісій врядування. 2.6 Парламент сприяє розвитку навичок самообслуговування, вихованню свідомої дисципліни та культури поведінки, а також виконанню учнями Статуту школи та Єдиних вимог до учнів ВИМОГИ ДО КАНДИДАТА НА ПОСТ ПРЕЗИДЕНТА УЧНІВСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ Голова шкільного товариства «Юність» повинен бути: * чесною і порядною людиною; * винахідливим; * об'єктивним; * ініціативним, докладати до будь-якої справи свої зусилля, думки, пропозиції; * давати поради, але ненав'язливо; * бути уважним товаришем, вміти відповідати за свої дії, вчинки, слова; * гідно сприймати критику на свою адресу; * за роботою не забути про відпочинок. 10 ЗАКОНІВ ЛІДЕРА Я – лідер, і я відповідаю за кожен вчинок своїх підлеглих. Я зобов'язаний прислухатись до думки кожного учня школи. Я вихований, працьовитий, толерантний. Я повинен бути в курсі всіх подій, які відбуваються в школі. Я в першу чергу раджу, а потім – контролюю і караю. Я ввічливий, терплячий і стриманий. Я ввічливий, терплячий і стриманий. Я справедливий і людяний. Я творчо підхожу до всіх справ, я з гордістю ношу звання лідер. Я завжди посміхаюсь – дарую гарний настрій своїм друзям та товаришам. |